fredag, november 21

Nyfiken över en fika

Det känns som att jag har lagat väldigt mycket mat på sistone. Men det kanske bara beror på att jag lagat mer än vanligt och att vanligtvis så lagar aldrig jag mat för det sköter sambon och jag sköter disken. Det är upplägget vi följer här hemma.
Trots att jag tycker att det är läskigt att tillaga kyckling ifall man blir sjuk så är det ändå det jag lagar oftast när jag ska laga mat själv. Hur kan det komma sig?

Mycket prat med pappa har det blivit ikväll. Vilket jag gillar! På en punkt är vi två väldigt lika, vi är båda två extremt nyfikna av oss. Och jag älskar att skvallra på mina systrar, till en början skvallrar jag alltid lite lätt bara och ibland kan jag inte knipa om resten. I kvällens samtal berättade pappa en del grejer också, om ett spännande projekt som är på g. Men mer säger jag inte!
I alla fall, att han är nyfiken fick mig att tänka på den där kvällen för hmm, det måste vara förrförra hösten. Vi var ensamma hemma och det var mörkt ute och det var nog i december någon gång. För vi hade julbakat. Och jag var uppe på mitt rum när han ropar ner mig. Då har han släckt ner på undervåningen och tänt ljus och dukat fram pepparkakor och lussekatter och om jag inte minns fel varm oboy eller något liknande. Och så satte vi oss ner och så kort därpå frågar han mig om jag är kär i någon just nu. Det är så kul med pappa, för han går att driva med också. Jag vet vem jag var intresserad av den hösten och jag berättade lite och den här killen var ungefär fyra år äldre. Sen tyckte inte pappa att det var lika kul längre. =)
Och så finns det massor av liknande tillfällen. Jag saknar mina föräldrar, lite extra mycket idag nu när jag har lite julstämning i kroppen. Men om mindre än en månad är jag däruppe hos dem =) <3

Inga kommentarer: