söndag, november 9

Dålig ovana

Jag har en dålig ovana... Och jag lovar mig själv att bara titta, fördriva tiden och att absolut inte ta några. För jag har inte tid. Och jag måste sluta. Men när jag klivit in i atmosfären är det för sent. Då finns det ingen återvändo. Och jag kretsar omkring som en hök, redo att hugga till efter mitt byte.
Jag pratar om att jag är beroende av att låna böcker. Jag kan inte gå in i ett bibliotek utan att låna böcker. Och det är faktiskt inte bra, för jag har inte tid med dem. För jag har en massa annat för mig.
Idag smet jag in en stund medan jag väntade på bussen och lånade två böcker.
Kameliadamen och Minneslunden. Men jag har halva Tillsammans är man mindre ensam, kvar.

Jag får väl tacka de högre makterna för att min dåliga ovana inte är värre antar jag ;)

Inga kommentarer: