måndag, november 24

Balett, Guds gåva till folket =)

Skoldagen har varit helt underbar idag! Spanskan gick helt okej, lunchen var god och kulturhistorian var slapp och sedan hade vi två timmars rast som faktiskt förflöt ganska snabbt. Vi satt och drack oboy i cafeterian, jag spela lite spel och vi bytte om och helt plötsligt var det dags för balett. Och vilken balettlektion vi hade! Jag ler för mig själv när jag tänker tillbaka på två nya saker idag och körde igenom de gamla vanliga stegen. Det är rätt avkopplande att lyssna på musiken vi lyssnar på. Och efteråt har man en skön känsla i kroppen, som alltid när man har jobbat hårt. Idag stretchade vi väldigt mycket, ungefär 30 min och det var välbehövligt. Vi stretchade två och två och det var detta som gjorde den här lektionen extra rolig. Min lärare hjälpte mig att stretcha mitt högra ben vid stången och jag vet inte hur det gick till, men plötsligt var det jäkligt högt upp. Jag minns knappt hur, men det var en härlig känsla, att kunna se foton utan att behöva vrida huvudet ett dugg, den fanns där i ögonvrån. Och det kändes så jäkla overkligt efteråt, men det var däruppe! Så nu tycker jag att min danslärare är lite av en trollkarl eller en magiker och jag är ett stort fan! =)

På vägen hem från skolan gick jag i snön och blåsten och skrattade och log för mig själv. Jag var så strålande glad att jag var tvungen att ringa ME och det gjorde jag helt rätt i. Vi har alltid kunnat stötta varandra och blivit glada av att den andra är glad. Sedan ringde jag mina föräldrar också och det var kul som vanligt.

Nu ska jag göra i ordning lite varm choklad tills syrran kommer hem från skolan hade jag tänkt mig. =)

Jag blev föresten lite irriterad på en gubbe på hemvägen. Jag skulle gå över ett övergångsställe och han stannade och jag började gå. Halvvägs över börjar han vifta med armen och svära åt mig. Vad hade han för problem? Men glad som jag var struntade jag nog mest i hans irriterade försök. Såna gubbar som han kan gå och köra upp något därbak =)

Inga kommentarer: