onsdag, november 5

Grynkorv

Vi ska äta grynkorv hemma ikväll. Det är gott, fast det kan se lite halväckligt ut. Jag tror att det är lättast att tycka om det om man är uppväxt på det (så att säga). Men med lite potatismos och lingon är det delikat. Jag misstänker att det säkert är lite granna nyttigt också. Det borde vara det eftersom det inte ens ser inbjudande ut. Det blev en futtig bild ifrån google. Men bättre än ingen bild alls, eller?

Sambon tog precis upp grynkorven från grytan (varav ni kan förstå att jag sitter i köket för stunden). Det var en rejäl korv, riktigt tjock. Och jag väntar med spänning, man skulle ju aldrig kunna säga att grynkorv är ens favoritmaträtt. Men den ligger ju över mitten, långt över mitten.

Vet ni vad jag stör mig på mest idag? Folk som inte bjuder till, som vill ha allt på sitt sätt och vägrar se saker ur andra perspektiv och tror att allt ska vara som "hemma", annars är det inte bra. Och ständigt klankar ner.

*suck*

Inga kommentarer: