måndag, november 10

Tomatsoppa eller bondsoppa?

Det är måndag idag, kan jag upplysa folket om. Jag sitter i våran röda soffa inne i vardagsrummet och är förbannat hungrig och känner mig duktig. För jag har nämligen skrivit klart recensionen om Chicago redan och den ska vara inne nästa måndag. Jag kanske finslipar den imorgon, om det behövs. Dessutom tänkte jag, så fort magen blivit mättad, sätta i gång med engelskan och inte samla allt på hög. Utan jobba bort nu när det känns någorlunda lugnt.
Föresten har det varit något konstigt med mig de senaste två dagarna, jag har varit sugen på soppa. Antingen tomatsoppa, helst mammas, eller någon riktigt god bondsoppa. Är detta normalt? Ska det vara så??

Det åskade föresten förut och det är verkligen inte normalt i november. Åska hör ju till sommaren och det var med staplande ben jag satt på övervåningen, för att vara högst upp i ett hus känns inte precis som högsta vinsten i ett lotteri.


Det var någon jag borde höra av mig till... men vem?

Inga kommentarer: