måndag, november 26

Tu m'as promis

Den här natten har inte varit rolig, det kan jag säga. Hursomhelst, jag är hemma från skolan idag och jag väntar. Jag väntar så att blodet nästan kokar över. Jag mår illa också så jag tog en tablett. Hoppas att den fungerar, men det kanske inte är sånt illamående. Jag känner mig skakis och darrig också. Värker i bröstkorgen. Borta i huvudet. Apatisk men ändå inte. Man vill så mycket.
Jag hade inte orkat med skolan idag. Men jag filar på min översättning av den franska låten som är riktigt fin. Tu m'as promis.

Snart kanske, snart.

Jag insåg en sak igår. Eller flera saker. Men en sak som jag inte kan släppa från hjärnan. Hur mycket T faktiskt betyder. När han ringde igår och sa sådär. Hjärtat bultar än. Jag blev glad och fick tro, en stark tro. Tro på oss. Att han verkligen finns där.
Jag insåg flera andra saker igår också. Men de är svårare att hantera.
Men det här fixar sig. Jag vet det, ge det tid och allt löser sig. Everything's gonna be alright.


Tu m'as promis (Tu es foutu)

Tu m'as promis
Et je t'ai cru...

Tu m'as promis le soleil en hiver et un arc en ciel
Tu m'as promis le sable doré j'ai recu une carte postale
Tu m'as promis le ciel et la terre et une vie d'amour
Tu m'as promis ton coeur ton sourire mais j'ai eu des grimaces

Tu m'as promis
Et je t'ai cru...

Tu m'as promis le cheval ailé que j'ai jamais eu
Tu m'as promis le fil d'Ariane mais tu l'as coupé
Tu m'as promis les notes de Mozart pas des plats cassés
Tu m'as promis d'être ta reine, j'ai eu pour sceptre un balai

Tu m'as promis
Et je t'ai cru
Tu es foutu
Tu-tu-tu...
Tu es foutu
Tu-tu-tu...

Je ne sais pas ce qui se passe
Majs je sais pourquoi on m'appelle
"Mademoiselle pas de chance"

Tu m'as promis
Et je t'ai cru
Tu es foutu
Tu-tu-tu...
Tu es foutu
Tu-tu-tu...

Inga kommentarer: