tisdag, november 27

Det känner jag i ryggkotorna

Nu sitter jag här med färdig kropp och huvudvärk. Jag är helt slut i benen. Blä!
Idag var jag i skolan. Inte överdrivet kul. Men det är sällan det är det. Jag har varit irriterad idag, lite. Men också sprudlande glad.
Hemma åt vi tacos och sedan ut på promenad i mörkret. Mysigt. Reflexväst och termobrallor och tjocka stövlar. Fast lite kallt blev det förstås.
Ikväll ska vi äta mackor och dricka varm choklad. Det ser jag fram emot. Igår kväll tittade jag och E på En geishas memoarer och åt persikor, vaniljglass och chokladsås. E vräkte på mängder åt mig. Men lite persikor fanns kvar så jag stoppade i mig ungefär två stycken imorse vid frukosten. E och Mamma åt frukost med mig. Trevligt med sällskap och istället för att ägna mellan 0-5 minuter ägnade jag sisådär 25 minuter på frukosten idag. Som sagt, man ska börja dagen stadigt och rejält.

Det kändes som en massa franska tills imorgon. Men jag glömde bort franskaböckerna. Men har letat lite om Edith Piaf i alla fall. Men det är det där med att lära sig en av texterna utantill. Jag får sitta och göra det innan vi börjar imorgon, då har vi 45 minuter på oss. Tack och lov att mitt närminne är fantastiskt. Jag älskar det! Det kan ge en så otroligt mycket fördelar ibland. Ja, det är orättvist, förbannat orättvist. Men jag tackar den lyckliga stjärnan för att denna himmelska orättvisan har drabbat mig och just mig. För ibland är det ganska tur att vara utsatt för orättvisor, så länge det är trevliga orättvisor.

Strömmen gick just men allt sparades ändå vilket jag är glad för.
Imorgon är det skola igen och äntligen får jag ha slöjd och fortsätta med mitt nattlinne! Jag har missat alldeles för mycket slöjd :/ Något jag helst inte velat, men så har det blivit tyvärr. Jag vill ju bli klar med mitt nattlinne så att jag kan börja använda det snart. Hoppas, hoppas att det blir fint. Vore kul att vara klar innan jul, men det lär väl inte vara möjligt. Men jaja, jag får se hur det blir med den saken. Ska nog brodera något fint på det i hopp om högre betyg.
En sak som gör mig glad är att ett MVG i franska inte känns lika hopplöst längre. Tack, tack.
Men nu ska jag gå och skutta på E eller sätta mig och läsa lite. Verkar inte finnas så mycket att plugga helt plötsligt eftersom jag glömde franskan i skåpet. (Un)lucky me. Matten tar jag nog på torsdag istället. För jag har ju ändå en lektion imorgon. Och lite läxor i helgen. Denna helg som kommer bli toppen, det känner jag i ryggkotorna.

Inga kommentarer: