lördag, november 24

Och nu sitter jag här. Jag kunde inte gå till skolan idag. Trots att det är öppet hus och jag skulle vara guide. Ögonen är fortfarande svullna, det har visserligen gått ner, men det ser fortfarande hemskt ut. Ja, rent ut sagt avskyvärt. Så jag skulle väl ha skrämt iväg alla föräldrar som hade vågat komma till skolan. Så det fick bli hemma för mig. Såhär kan man ju inte se ut. Inte offentligt och inte när man ska representera skolan och sig själv som de tjatade om att man gjorde när man var guide. Jag vill inte representera mig själv som ett monster.
Vi får se om jag åker hem till I ikväll. Men troligtvis, för jag är ju inte sjuk på det sättet. Men det är jobbigt att vara ute bland folk när man ser ut såhär. Jag vill ju inte missa det. Jag tog en till allergitablett så får hoppas att det hela går ner. För jag vill verkligen åka till I ikväll. Det blir mysigt. Så jag håller tummarna.

Jag borde äta lite frukost snart. Men jag känner inte riktigt för det. Även om det lär vara gott när jag väl har satt igång. Jag tror jag sätter mig i köket och kalasar med varm oboy och majsbröd med smör och ost. Det låter väl gott?
Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag får väl läsa lite. Jag håller på med två tjocka böcker och vore skönt att läsa ut dem. Den ena är Harrry Potter, sista boken nu. Så det är ruskigt spännande och jag vill inte att Harry ska dö. För jag är lite orolig för det. Men vi får se, enda sättet att få klarhet i den frågan är ju att läsa vidare. Jag måste göra plats för boken i bokhyllan sen också. Bredvid sexan. Så att de står i ordning. Det känns viktigt faktiskt, att alla de sju böckerna står ihop och i följd.
Hursomhelst, den andra boken jag läser är Inte utan min dotter. En riktigt hemsk bok och det hela har hänt på riktigt. Vilket gör det hela ännu mer sjukt. Men den är bra, riktigt bra. Det borde inte få vara så!

I skolan på SO:n jobbar jag med Islam. Vi fick dra lott och jag ville få islam. Det kändes som att man kunde lite också nu när man läst boken. Ta med lite ur den och så. För lärorik, det är den ju absolut. Jag får väl ta med den till skolan och kika i den. För det finns ju en ordlista där bak bland annat och lite har den boken allt lärt mig. Det sticker jag inte under stolen med.

Jag känner mig lite smått rastlös. Ändå har jag rast hela dan. Haha... ha...

Jag vill inte titta på Idol mer. Jag är så grymt besviken på folket. Läste på expressen att Jury-Daniel hade slagit sönder en loge för att han blev så förbannad. Daniel borde varit i Globen! Det är ju solklart. Han och Amanda.
Jag lär väl fortsätta att titta på Idol för att hoppas att Amanda går vidare. Men om hon åker ut nästa vecka. Då vill jag inte titta på finalen. För då finns det ingen värdig vinnare där. Förlåt Andreas, du är bra. Men ingen Idolvinnare.

Inga kommentarer: