lördag, november 17

Dumpningsrepliker och dess innebörd

Taget ur dassboken:

10. Jag tänker på dig som en bror.
Du påminner mig om den där incestframkallande banjospelaren i Den sista färden.

9. Det är lite skillnad i ålder på oss.
Du är en dinosaurie.

8. Jag dras inte till dig på det sättet.
Du är den fulaste typ jag nånsin sett.

7. Jag har det lite tufft nu.
Jag vill inte att du stannar hela natten, för i så fall kan du få reda på de andra killarna som jag går ut med just nu.

6. Jag har en pojkvän.
Som egentligen är min hankatt.

5. Jag går inte ut med killar där jag jobbar.
Du, killen! Jag skulle inte gå ut med dig om du bodde i samma solsystem, än mindre i samma hus.

4. Det är inte du, det är jag.
Det är inte jag, det är du.

3. Jag koncentrerar mig på min karriär.
Till och med mitt trista jobb är roligare än att gå ut med dig.

2. Jag har svurit celibat just nu.
Jag har svurit celibat mot såna som du just nu.

1. Vi kan väl vara vänner?
Jag vill ha dig i närheten så att jag kan berätta för dig om alla de andra männen jag har sex med.

Hur dessa repliker uppfattas av det andra könet, nämligen killarna:

10. Jag tänker på dig som en bror.
Du är ful.

9. Det är lite skillnad i ålder mellan oss.
Du är ful.

8. Jag dras inte till dig på det sättet.
Du är ful.

7. Jag har det lite tufft just nu.
Du är ful.

6. Jag har en pojkvän.
Du är ful.

5. Jag går inte ut med killar där jag jobbar.
Du är ful.

4. Det är inte du, det är jag.
Du är ful.

3. Jag koncentrerar mig på min karriär.
Du är ful.

2. Jag har svurit celibat just nu.
Du är ful.

1. Vi kan väl vara vänner?
Du är så in i helvete ful.

Jag gillar verkligen fyran på den övre listan, det hemliga budskapet. Det är inte jag, det är du. ajajajaj, vilken nit för er killar! Sedan måste jag erkänna att ettan på den undre listan, den har jag använt och om killen tolkade det som att han är så in i helvete ful. Ja, då kan jag bara säga att han tolkade det hela totalt rätt, för det var verkligen ingen gobit.

Men nu ska jag belöna mig med något roligt efter att ha gjort alla G-orden på min fysikuppsats. De svårare tar jag senare eller imorgon. Let's have som fun! Resten plugg sköter jag senare.

Inga kommentarer: