måndag, november 19

Inte ens på kartan

Jag är så trött på människor som tror att de vet hur allt ligger till men som i själva verket inte har en blekaste aning om hur saker och ting är i verkligheten. Som bara antar en massa om saker, händelser och personer i mitt liv och som tror att de förstår mitt liv bättre än mig. Som vräker ur sig en massa och bara antar att de har rätt fastän det är så himla många mil ifrån den verkliga sanningen. Idag har jag känt irritationen sprida sig i kroppen. Det har varit så på sistone, alltid samma plats, alltid samma dag och faktiskt alltid samma människor. Jag är så less på denna skolan. Och inget skulle göra mig gladare än om det vore vår nu. För det skulle betyda slutet, slutet på Myrviken skola. Sedan skulle inte jag vara ett pucko och komma och hälsa på. Nej, tvi vale.
Nästa höst, då är jag någon annanstans, på en helt annan skola, i ett annat län, långt härifrån. Minst 50 mil tror jag att det blir. För aldrig att jag tänker bosätta mig inne i äckliga Östersund. Aldrig, det finns inte ens med på kartan. Jag vet att därinne skulle jag bli vansinnig. Jag skulle inte stå ut med tanken på att bo där.

Just nu längtar jag väldigt mycket efter mina kusiner. Naturligtvis efter alla, men för stunden önskar jag verkligen att jag kunde träffa mina äldsta. Det är en bra sak med om jag hamnar i Västergötland. Då har jag nära till alla mina kusiner. Och ni ska veta att mina äldsta kusiner är några jag verkligen behöver i mitt liv. För de förstår och lyssnar så bra och de får mig alltid på bra humör. Som förra sommaren när vi var där på 50årskalas. Då tog vi tre cyklarna in till staden. Jag vet inte om det är lite mindre än en mil kanske och det var så mysigt på vägen in och när vi väl kommit in gick vi på en parfymaffär och sprutade på oss parfym för svettiga blev vi i värmen. Sedan gick vi omkring på marknaden, spanade killar och tittade på diverse roliga saker. Vi åt glass också. A och jag åt två var. Skitgott! Och hon stod och sölade med sin. Man kan aldrig tro att den människan är så gammal som hon är. Sedan gick vi på pizzeria också. Ja, mina kusiner är då verkligen de bästa kusinerna i hela världen <3

Jag känner mig inte riktigt frisk idag. Jag känner mig konstig i hela kroppen och nej, inte alls på topp. Jag känner för att lägga mig och sova. Jag kunde ju aldrig somna igårkväll.

Idag på idrotten hade vi enormt kul. Det är alltid roligast när det bara är vi tjejer faktiskt. Jag gjorde faktiskt två mål på fotbollen, tro det eller ej och volleybollen gick också bra. Askul! Jag bad Becka att ställa sig i vägen, men hon gjorde inte det ändå utan klev åt sidan när jag skulle serva. Ändå sköt jag bollen rakt på henne. I'm miserable!
Vi hade även Forumspel idag. Jag, I, V och F. Vilken hit! Våran blev jättebra, vi vände lite på det där med att det alltid är den som är ful, töntig och liknande som blir mobbad utan gjorde tvärtom. Äh, det var grymt kul när jag vände mig om och de bara sprang iväg. Tjejer, tjejer, tjejer. I totally adore you! Men nu ska jag lägga in bilder på datorn. Jag känner för att göra mer film. Det är så kul att leka med alla funktioner.

Inga kommentarer: