fredag, november 23

Händerna i luften

Och dagens fråga.
Vad går jag inte på idag?
Ganska värdelös fråga om jag får säga det själv. Och det får jag. Det finns massor jag inte går på idag. Som vatten, glasbitar, spikar, röda tallrikar, sidenmattor eller använda kalsonger.
Naturligtvis finns det ett skäl till frågan. Tabletter gott folk. Vilka tabletter går jag inte på idag? Fast dum fråga igen. Jag går inte på mina tabletter, jag sväljer dem tillsammans med vatten och nu skvalpar de runt i magen. Fast de kanske har löst sig eller något.
Hursomhelst, det är inte världens bästa dag. För det första tar jag ju numera tabletter mot magkatarren. Eller hur stavas det? Fult ord. katarr.
Ja, och förutom de tabletterna så har jag sugit i mig lite astmamedicin under skoldagens gång. Sedan hemma fick jag världens huvudvärk. Och jag vet att ibumetin är förbjudet. För mig är det förbjudet eftersom jag får svullna ögon. Men jag tog risken. Dum som jag är. Så nu har båda ögonen svullnat upp. Jag skulle kunna vara med som monster i en skräckfilm, billigt, för det krävs inget smink eller någon dyr mask. Bara ta in mig så som jag är. Det är jobbigt också. Kliar och jag nyser och känner lite smått andnöd. Så jag tog ett allergipiller och alldeles nyss sög jag i mig lite mer astmamedicin. Jag har en blöt blå handduk som jag kyler ner med. Det är skönt.
Ja, det är inte min dag idag.

Något aktuellt är väl Idol. Jag vill att Marie ska åka ut. På något sätt har jag lite svårt för henne. Men Amanda och Daniel. Käääärlek <3 De är fantastiska! Helt enkelt outstanding! Men jag gillar Andreas med. Ey, självförtroende. Han är jättehärlig. Men det är Idol, man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. Så vi får väl se. Säkert blir det en chock. Mamma slängde iväg ett sms på Amanda också. Hoppas att det var värt det. Hon måste till Globen, hon och Daniel. Who else? Det är de två som hör hemma där.

Öppet hus imorgon. Bläää. Jag ska vara guide ett tag. Sedan blir det mys hos I. Och det, kära vänner, det är något vi verkligen diggar starkt.

Ikväll åt vi god mat och drack vin. Jag försöker gilla det, för det är så fint när folk dricker vin och jag vill ha såna där svarta vinglas på Åhlenes. Eller hur det stavas. Jag har blackout just nu. Men det går inte. Det är beskt och svider i halsen. Jag kommer nog aldrig att lära mig att gilla vin. Just typiskt. Där krossas min vuxna framtid som seriös, framgångsrik affärskvinna. Inte för att jag har några tankar i den banan, men nu inser jag ju att det inte är någon idé att skaffa några heller för mina chanser är redan totalt sabbade. Just snyggt Pytte! Bra jobbat. Händerna i luften. Wiiihooo! Eller något i den stylen.

Tuggummismask.

Inga kommentarer: