söndag, november 25

Myror i huvudet

Igår så åkte jag till I. V var redan där. Vi hade en fantastisk kväll, god mat, skratt och härliga kommentarer. Sånt där som man behöver var och varannan helg för att orka med tanken på den stundande skolveckan. Toppen med andra ord!
Jag åkte hem tidigt idag. Hemma har jag bakat pepparkakor och lussekatter. Pappa och jag var ute och åkte skoter en sväng. Det var mysigt och man åkte med skräckblandadförtjusning hit och dit och vi höll på att vicka. Ett riktigt äventyr. Men vi tog oss tillbaka helskinnade.
Jag har läst Harry Potter som en galning. Vilket resulterade i att jag hällde upp för mycket mjölk och spillde ut på min tallrik. Men det är sånt som händer.
Jag fascineras över Rowlings sätt att komma ihåg smådetaljer och förverkliga allting och det är sånt bra handling, allting är så välplanerat och sammanhängande. Man blir paff och imponerad. Och vill bara sträckläsa den.
AV MISSTAG råkade jag titta på sista meningen, som jag inte minns så mycket av. Men jag tror jag vet hur det hela slutar, på ett ungefär. Jag skulle bara kika antal sidor. Och så slutade det sådär olyckligt. Fastän jag inte ville det. Eller kanske något undermedvetet hos mig ville det för att jag skulle sova lungt om natten.

Imorgon ska vi plugga franska. Hoppas att jag kommer ihåg franskalexikonet imorgon bitti. Men det borde jag göra. Jag ska nog packa väskan snart med badkläder för vi tjejer har bad imorgon. Något jag verkligen inte vill ha. Men det är sånt man får genomlida med ett tappert leende eller något sånt där. Jag är inte så bra på det.

Jag har funderat en massa sista dagarna, gått igenom minnen, händelser och mixtrar med framtiden.
Is ord satte lite griller i skallen på mig. Myror i huvudet. Eller något ditåt.

Nu måste jag läsa mer Harry Potter!

Inga kommentarer: