lördag, juli 25

Taaadaaa

Vilken dag igår på stan ...
PP och jag började med att gå på banken, det var första gången jag fyllde i en sådan där uttag/insättninglapp för eget bruk. Jag har gjort det för ett tidigare jobb innan. Så det var lite spännande. Fick bra med hjälp av en hygglig prick i kassan. Och sedan lite allmänna tips och råd om det här med att ha ett sparkonto. Tack för det, men jag tänker nog fortsätta en stund till med att springa på banken och föra över. Jag känner mig otroligt viktig då =)

Inne på H&M skulle PP prova behå. Jag skulle gå och hämta en annan storlek åt henne. När jag lämnade henne vid provhytterna var hon den enda bakom stängd dörr. Så jag gick iväg och hämta en behå och gick tillbaka. Öppnar första dörren, slänger in behån med ett stilfullt "taaadaaa". Fem sekunders förvirring och sedan inser jag att det inte är PPs provhytt, utan en äldre dam. Tack och lov hade hon alla sina kläder på sig, annars kunde det ha blivit jobbbigt för både henne och mig. Jag hasplade ur mig någon tafatt ursäkt och sökte sedan skydd i PPs provhytt. Där det visar sig att det var fel storlek och jag tvingas ut i affärerns oskydda sfär igen. Jag skyndade mig eftersom jag var rädd för att stöta ihop med tanten.
Innan vi lämnade H&M skulle jag betala för två par trosor och PP för en extremt skön mjukiströja. I kassan står en brattig kille i rosa skjorta. På ett par av trosorna är det ett rosa mönster. Och när jag stod där vid kassan kunde jag enbart tänka på "mina trosor matchar hans skjorta". Jag undrar om han tänkte likadant. Och när han vek ihop de andra trosorna hade han ett mysko sätt. Först liksom höll han upp dem emot sig vid exakt rätt kroppsdel, såg ut som att han skulle kolla hur de skulle klä honom. Innan han vek ihop dem till en liten fyrkant och stoppade ner alltsammans i en påse. Jag höll på att bryta ihop och ännu värre var det när PP skulle betala efter mig och jag stod där och kämpade med ett enormt gapflabb. I sådana situationer önskar man att hela alltet skulle frysa några minuter medan man själv var i rörelse, få asgarva och sedan plocka upp tråden där man slutade igen. Något sådant har hittills inte visat sig vara möjligt. Men jag håller tummarna =)
Sedan förflöt det hyfsat smärtfritt, fast hela tiden gick vi omkring med bubblande skratt inom oss. Vi åt på McD och det var första gången i hela mitt liv som jag åt en stor hamburgare där, jag åt QP. Självklart glutenfri =) Det var helt okej, men inte det godaste som jag stoppat i munnen precis.

Och idag seglar jag omkring på rosa små luddiga moln =) Det kallas visst att vara kär.
Piraten är hemma nu, idag tror jag att det blir mysdag bara vi två. Ikväll ska vi laga god mat och efterrätt och så får vi se vad vi hittar på.
Hoppas alla får en bra dag =)

Inga kommentarer: