torsdag, juli 16

Husmorstips

Igår skulle jag ner till Willys på kvällen och köpa juice och nektariner. Just i den stunden när jag skulle gå så öste regnet ner, tunga droppar som slog hårt. Vi bor som sagt nära Willys, ungefär 110 steg tror jag att det är. Men jag blev nästintill genomblöt på den lilla sträckan. När jag sedan skulle gå hem så hade det slutat att regna. Men varför väntade jag inte fem minuter??
Ödets ironi ;)

Nu ska jag snart laga lite enkel lunch och senare i eftermiddag ska jag åka till Lidköping med en arbetskollega/vän =) Kul att hitta på lite saker.
Om lite drygt en månad så är sommarlovet slut, vad fort tiden går! Ibland får man en känsla av att livet kommer att springa ifrån en.

Ett litet husmorstips slänger jag in här också, som mamma lärt mig. Om man vill få bättre passform på sina skor, för att de är lite obekväma alternativt trånga så tag på er fuktiga strumpbyxor eller bara strumpor i samma material och sätt sedan på er skorna. Det funkar faktiskt! Jag gjorde det idag med mina nya skor och det känns redan mycket bättre. Plus att fuktiga strumpbyxor kändes väldigt svalkande och skönt för fötterna. Två plus i en grej =)

Inga kommentarer: