tisdag, juli 21

Bästis med pojkvännen

Det här med att vara bästis med sin pojkvän. Jag tror inte att det funkar. Kanske i en perfekt liten drömvärld. Men på riktigt? Nej, jag är skeptisk till det. Det kommer väl alltid att finnas saker som ens pojkvän inte bör höra och kanske framför allt inte vill höra. Till en bästis berättar man allt, till exempel berättar man om hunken man spanat in på gymmet, den snygga expediten på ICA och så vidare. Skulle ens pojkvän vilja höra det? Ursäkta mig, men det tvivlar jag faktiskt på. Skulle jag vilja höra allt som min pojkvän tänker på? Jag tror inte det!


Det som är skrämmande med att läsa Maken - en förhållanderoman är att jag på många sätt känner igen mig själv. Fast nu är den lagd åt sidan en liten stund för jag ska plöja mig igenom Marian Keys senaste bok, det är 14-dagarslån och den är tjock! Lite över 700 sidor, så nu har jag något att bita i =) Stressläsa, stressläsa! Säga upp allt vad socialt liv heter och läsa tills ögonen blöder. Det är vad som gäller för mig ett tag framöver.

Inga kommentarer: