fredag, juli 3

Åksjuketabletter

Jag drog ner på stan en snabb sväng. Först till apoteket och köpte åksjuketabletter åt Piraten. Sedan skulle jag till biblioteket och lämna tillbaka två böcker. Jag får sluta gå dit innan jag ska lämna tillbaka alla böcker jag har hemma. Jag gick dit och lämnade böckerna och tänkte bara kika lite grann. Jo, tjena! Nu är jag hemma igen, jag och fyra nya böcker. Totalt har jag sex böcker hemma nu. Och jag har alltid tyckt att de har klent utbud med engelska böcker, idag hittade jag en enorm hylla som jag missat fram tills nu.

To have and have not Ernest Hemingway
Maken - en förhållanderoman Gun-Britt Sundström
Rebecca Dahpne Du Maurier
Claires leende Eva ström

Egentligen är det inga mängder med böcker, men om man knappt har tid att läsa så är det för många. Snart sätter de väl upp en bild med mig på och texten "Den här tjejen får inte låna böcker".

Och de ringde från jobbet, jag ska jobba 18-23 ikväll, men det kan nog bli kul. Innan blir det nog Flämslätt med kusinerna, skönt att bada en dag som denna. Och i eftermiddag/kväll kommer Piraten hem. Dock blir det inget målande i helgen för hon ska sticka till Liseberg imorgon. Jag vill också följa med =/

Inga kommentarer: