fredag, juli 24

Pengar på fredag

Vilken härlig dag! Nu pratar jag icke om vädret. För det är blyertsgrått ute, huruvida det finns någon värme ute är fortfarande okänt då jag inte tagit reda på det än. Regnar tror jag minsann att det gör också...
Jag klev upp för 45 min sen och klev rakt in i duschen. Nu ska jag klä på mig och småpyssla lite innan jag sticker till Skövde. Anledningen till att det är en härlig dag är ju förstås att lönen kommer idag. Inte för att jag tänker sätta sprätt på den, nej, icke då! Jag ska föra över pengar till sparkontot, för att ta fram vid senare behov =)
Ordning och reda, pengar på fredag

Ikväll börjar jag jobba vid 20, det är ju också en tid att börja jobba känner jag...
Men jag är ledig hela helgen så jag klagar knappast! =)

Övrigt onödigt vetande:
Marian Keyes-boken är nu utläst och skall idag återlämnas till biblioteket till någon annans förnöjelse. Jag återupptar nu Maken - en förhållanderoman. Jag har inga strumpor på mig än och jag vet inte vilka skor jag ska ta på mig idag. Jag har en handduk runt håret och känner mig som en egyptisk prinsessa(!). Jag ljög i meningen innan på slutet. Nu ska jag göra något vettigt, som att välja handväska för dagen.

Inga kommentarer: