söndag, juli 26

Spontant duktig

Det är mycket lättare att vara duktig spontant än att planera att vara duktig. Förutom när det gäller att tvätta. Tvätta måste man ju planera eftersom annars är tvättstugan uppbokad. Men när man väl klivit upp ur sängen och börjat tvätta (att kliva upp är i och för sig hyfsat spontant) då känner man sig duktig. Och när jag tvättar känner jag mig alltid så duktig att jag ofta tar itu med andra hushållssysslor medan maskinen står och brummar nere i källaren. Piraten ligger och sover, jag kan knappast klandra henne efter hennes hårda arbetsvecka och jag väckte henne vid nio igår, utan någon större anledning direkt.
Själv har jag varit nere i tvättstugan och lassat in en tvätt, diskat undan gårdagens middagsdisk och moppat köksgolvet. Det som stör mig något enormt är att vi har så fult köksgolv. Det ser alltid skitigt ut och det är svårt att rengöra ordentligt och det blir alltid tusentals smulor på det som sticks under fötterna. Jag gillar att gå barfota inomhus, ja utomhus med för den delen.
Inte ens nu ser det riktigt fint ut. Men det är väl bara att gilla läget antar jag...

När Piraten har behagat att stiga upp så ska vi röja i köket, annars är det inte mycket planerat. Vi har börjat planera lite smått på det här med ommålning av köket. Fortfarande vet vi inte riktigt om vi får måla om än dock. Vi måste ringa till våran vaktmästare eller något sånt där och fråga. I vilket fall som helst så ska jag hämta färgkartor imorgon. Och så funderar vi på att köpa färg och försöka måla i helgen. Jag ska kolla ifall jag kan få ledigt från mitt pass på lördag. Men det ska man inte lita på. Vi får se hur det blir =)

Inga kommentarer: