söndag, juli 19

Pussla ihop det

Vad jobbigt det är att bli äldre, ta mer ansvar. Man måste tänka på så mycket, få ihop alla pusselbitar och skapa ett så kallat liv. Få sin tid att räcka till för allting. Och ta kloka beslut och agera på ett moget sätt.
Man ska få ihop skola, jobb och fritid.
Det slog mig igår, tänk om jag inte får ledigt ifrån jobbet över jul. Ska jag då inte få åka upp till min kära familj och fira jul?? Tänk om jag inte har ledigt från vare sig jobbet eller skolan på höstlovet, då kan vi verkligen inte åka utomlands. Alla såna där bitar av ens liv är komplicerade. På ett sätt önskar jag att man kunde gå tillbaka i tiden, när man var liten var allt lättare på det sättet att de flesta andra fattade ens beslut och fick ihop ens tillvaro. Samtidigt som det är rätt fritt, på sätt och vis att ha det såhär. Men som sagt, det kräver en del att få ihop allting.

Nu ska jag iväg till jobbet ;)

Inga kommentarer: