torsdag, juli 23

Myskläderväder

Jag fick en trisslott av Mamma idag på posten. Ingen vinst, såklart =/ Funderar på att göra som Syrran sa, gå och byta den mot en ny eftersom den saknar vinst.
Det regnar ute idag och är allmänt grått och trist. Så på med myskläder och göra absolut ingenting. Jag ska snart iväg till bibblan och låna böcker på tyska åt Piraten, funderar på att gå ner i källaren och kika om det finns någon tvättid idag. Mest för att göra något vettigt. Jag börjar jobba vid 18 idag. Rätt seg tid, vad ska man ta sig för innan det? Hela tiden gnager det i bakhuvudet att man ska jobba ikväll.

Fast jag gillar myskläderväder. Jag funderar på att gå och köpa frukt och krypa ner i sängen med Claes och titta på Emma. Det bör nog tilläggas att Claes är min bärbara dator och att Emma är en tv-serie. Det kändes som att det var bäst att klargöra det.

Det enda som får mig att dra mig för att gå till bibblan är att det känns svårt att gå dit och veta att jag inte ska låna något till mig själv. Jag håller ju redan på med två böcker, tjocka båda två och jag bör läsa ut dem innan jag lånar någon ny bok. Det är nog därför jag känner mig lite låg idag =/ Det är inte kul att gå till bibblan när man inte får släpa hem tjugoåttatusen böcker...

Inga kommentarer: