tisdag, juli 7

En kjol och ett öde

Jag förstår inte hur jag ska orka jobba idag, jag är helt slut i benen. Vilket beror på gårdagens shoppingrunda och kvällens springtur. Vi var på stan mellan 09.56-17.23 igår. Det tar lite på krafterna, först var i Lidköping och sedan åkte vi till Skövde. Jag höll på att köpa en vit kjol, men sedan blev det krångel och jag orkade inte riktigt med det så jag struntade i det. Det var nog lika bra, jag kanske aldrig hade använt den i alla fall. Kanske ödet la sig i spelet och insåg att den här kjolen kommer hon aldrig att använda, onödigt att köpa den. =)

Jag jobbar ett kort pass idag som tur är!! På efterddagen ska jag nog åka till PP och umgås en stund. Fast egentligen skulle jag behöva vara hemma och dammsuga, plocka lite och tvätta! Jag måste boka en tvättid nu i veckan, för det behövs verkligen! Jag trodde att jag och Piraten skulle måla om köket den här veckan, men inte då. Jag fick veta av farmor igår att Piraten ska åka till Falkenberg den här helgen. Vad bra att hon berättar sådant för mig själv!

Jag rekommenderar att läsa Jane Austen - Kärlek och vänskap och andra tidiga verk.
Underhållande läsning på ett humoristiskt sätt!

Inga kommentarer: