onsdag, april 15

Kallt krig

Igår inhandlades nya skor ifrån New Balance, riktigt snygga och till ett vrakpris! =) Åhå vad nöjda vi var! Självklart invigde vi dem med en springtur senare på kvällen! Och så var vi på Ö&B igår och jag köpte munskölj. För man får ju faktiskt bara en uppsättning tänder här i livet, såvida man inte gillar löständer. Jag har visserligen aldrig provat löständer, men det känns som en erfarenhet som man klarar sig utan.

Det ser fortfarande ut som om om ett tredje världskrig har brytit ut i lägenheten, men det är på väg att återuppbyggas till friska, välfärdsländer igen. Sambon skulle kunna vara USA, en fadersgestalt som lägger näsan i blöt överallt och hotar med sina muskler vid minsta lilla, the big boss helt enkelt. Jag är troligtvis lilla laglydiga och plikttrogna Sverige. På tal om plikttrogen, jag skulle ta ut pengar förut. Vid banken här i stan så finns det två automater. Och vid den ena stod en äldre dam och bakom henne stod en man med en blombukett. Eftersom jag inte vill kliva någon på tårna (dock inte bokstavligen talat) så frågade jag lite försiktigt ifall mannen stod i kö. Något annat vore ju otänkbart. Fastän det syntes rätt tydligt att damen och mannen var i sällskap. Eller så är det bara jag som är mesig =)

Nu ska jag hjälpa Sambon att städa upp efter kriget. Det är ju faktiskt inte bara hon som krigat, även om Sverige är neutrala. Ur krigssynvinkel skulle jag inte kunna vara Sverige. För jag skulle inte kunna vara neutral. I många fall är jag neutral, jag har svårt att snabbt bilda mig en åsikt. Jag vill gärna tänka en stund. Men i krig hade jag nog inte varit det. Om USA (Sambon) bombat mig hade jag nog skickat hotbrev på posten åtminstone. Det är i alla fall inget Kallt krig som har rått här, fastän det nog hade varit att föredra. Då hade det kanske inte varit så mycket att städa!

Inga kommentarer: