måndag, april 27

Arts history

Alla som har läst Dyk i, Djupt vatten och Över ytan måste kolla in Kate Canns webbsida (katecann.com) och läsa Arts History. Det är några sidor ur hans synvinkel. Helt fantastiska! Något som Cann helt klart måste avsluta och publicera. Men tydligen har förlaget sagt att han är så negativ och elak. Men han är ju bara en påhittad figur? Tänk bara mördaren i en thriller, det om någon är väl en elak människa! Så publicera bara!

Idag var jag och Sambon på bibblan. Jag lånade Oscar Wildes Dorian Grays porträtt. Min lärare har sagt att den är jättebra så den ser jag fram emot att sluka och så lånade jag två diktböcker. Den ena var Pär Lagerkvist och den andra var Brita af Geijerstam.
Och på svenskan idag analyserade jag och F en dikt. Det om något är väl kul!


Ikväll blir det flintastek och potatissallad på balkongen. Tummen upp för sådana tillfällen =)

Inga kommentarer: