fredag, april 10

Det är andra påsar

Att sätta sig i en bil med sin granne kan ibland vara mindre klokt. Men låt oss ta historien från början. Igår åkte jag in till stan med pappa och gick upp till två pigga glada tjejer och en trött kille. (Tjejerna var också trötta egentligen). Satte mig i soffan och från åtta till elva så var det ömse snark och ömse prat som gällde. Vid elva drog vi ner på stan och vi åt frukost/lunch. Sedan tog vi bussen ut till Lillänge och drog runt i affärer. MA köpte turkosa skor i storlek 35 ;) ME provade allt vi la fram till henne inne på Lindex, oavsett vad vi la fram. Och inne på Rusta chillade vi i en jättefin soffa och ME hittade sedan en fin stol också. Sedan gick vi in på Coop och köpte godis. Det var kaos därinne, hur mycket folk som helst och långa köer och massor av godishyllor. Men vi hade ändå tur och hittade en kort kö.
In till stan igen och sedan ut till stallet där ME skötte om sina hästar och så buss in till stan igen sedan och upp till MAs lägenhet, där vi satte oss i soffan och tittade på Step up 2. M&M somnade och jag dreglade över Chase.
Sedan drog ME efter en stund och MA diskade. Tanken var att vi skulle ta tiobussen hemåt, men så blev det icke. För som sagt, min granne och JE dök upp. Vi drog med dem ner till Max och de skulle skjutsa oss hem. Men efter något telefonsamtal och kort överläggning tankades bilen på Raggarn och helt plötsligt var vi på väg mot Klövsjö. Det gick ändå rätt fort och där träffade vi lite folk. Och sedan var vi helt plötsligt vid Skalet och sedan tillbaka igen.
Vid halvtre ungefär blev jag avsläppt hemma. Jag kommer inte ihåg allt som sades igår och inte heller alla detaljer. Men kul, det hade vi! =) Och att sova i baksätet på en Volvo är verkligen inte dumt!


"Det är inte plastpåsarna på Ica som gör mannen"

Inga kommentarer: