lördag, april 11

Glad påsk

Idag är det påsk. Mamma skickade ett god morgon-sms imorse och då klev jag upp. Gick ner och på köksbordet låg det en gul lapp. På lappen stod det "kika i kastrullskåpet". Jag gick dit och där låg ytterligare en gul lapp "titta bakom teven" och bakom teven låg en tredje gul lapp "gå ner och titta på frysboxen". Och på frysboxen låg ett stort påskägg som innehöll lite gula kycklingar, en påse med Cloettaägg (de godaste äggen i universum) och två ansiktsmasker. För husfridens skull så fick pappa också ett ägg.

När mamma är klar med köttbullarna ska vi gå ut och sätta oss i solen som lyser så varmt och skönt. Och sedan blir det en rätt slapp dag fram tills kvällningen. Jag längtar efter att få sätta på mig min fina kjol =)
Har haft ett påskigt samtal med PP nu på morgonen. Åh vad jag gillar min härliga vän!

GLAD PÅSK!

Inga kommentarer: