tisdag, april 7

Alla regler har undantag

Heldag på stan blev det idag med mamma. Jag har handlat en bok, en dokumentärroman om en trettioårig man som berättar om hur hans mamma blev sjuk i cancer. Jag har en hang-up på såna böcker just nu. Fastän det är tungt och jobbigt. Och mamma har köpt tyg, dragkedja och en knapp till en kjol som hon ska sy åt mig nu i veckan innan jag åker hem. En bild på tyget kan komma senare, men inte än. I alla fall så är det en vitbeige bakgrund med turkosa blommor på. Det ska bli en halvlång, halvklockad kjol. Jag tror att det blir jättebra! =)

På sjukhuset gick det bra. Fast jag har världens konstigaste dietist, hon sitter och blinkar i ett försök att söka samförstånd och vräker ur sig en massa konstiga saker. Vi var där alldeles för länge och man känner sig helt slut i huvudet efteråt ett besök hos henne. Och när jag satt där och väntade på att få komma in susar en gammal kompis förbi i en sjukhussäng och jag kände inte igenom honom förrän jag tittade på mössan och bara fick en blixt i huvudet och tänkte att det måste vara han och det var det faktiskt. Och inne på Stadium kommer M fram och hälsar. Det jobbiga med att åka in till stan är att jag inbillar mig att jag ser människor ifrån högstadiet, vilket jag inte alltid gör och om jag gör det brukar jag söka skydd bakom första bästa grej. Ah, det finns ju undantag förstås! Alla regler har ju undantag =)

Inga kommentarer: