söndag, april 5

Äggröra

Nu är jag på plats hos mina föräldrar. Igår vid tåget hämtade min granne mig, som nyss tagit körkoret. Vi åkte på isvägen hemåt och det var en helvetesfärd. Jag var livrädd! Men jag kom ju hem i alla fall till slut.
Idag har vi mest varit ute och slappat och vi har ätit god mat. Imorse gjorde pappa äggröra till mig. Det var bussigt och gjorde det lättare att kliva upp ur sängen.

Igår på tåget läste jag ut Kärlek - en betraktelse. Den är skriven av Alain de Botton och helt enkelt underbar! Den tar en med på en resa genom ett förhållande, hur det är innan, under tiden, hur känslor förändras och sedan tar slut. Den är väldigt, väldigt filosofisk. Jag kände igen en massa namn och sådant ifrån kultur - och idéhistorian i skolan, vilket underlättade förståelsen av boken. Men jag rekommenderar den varmt! Rakt igenom den kände jag inte igen mig själv, men på många områden kunde jag relatera till egna erfarenheter, känslor och tankar.

Nu ska jag se om mamma fortfarande har fotvård därnere (hon filar pappas fötter) eller om man vågar sig ner till vardagsrummet.

Inga kommentarer: