torsdag, april 2

Effektivt

Vilken effektiv dag det har varit! Och fruktansvärt kul också. Dagens första lektion, street, gick toppen! Vi hade kul och det flöt på bra, vi kom verkligen någonstans! Mattegenomgången var ju förstås inte kul, men den gick att uthärda. På historian tittade vi på film om Kina, kulturrevolutionen och Det stora språnget behandlades.
Lunchen var helt okej, Cowboysoppa och för en gångs skull hade de goda mackor i matsalen.
Sedan satt vi i Naturkorridoren för det är alltid så varmt där. Sedan hade vi jazz och det gick också jättebra! Vi lärde oss en helt ny dans till finalnumret på den kommande produktionen och körde igenom våran gamla goding. Och så avslutade vi hela skoldagen med ESV och vi började jobba med en cabaret som vi ska göra nu innan ettan slutar.
Usch, tanken på att ettan snart är slut är läskig. Jag vill frysa gymnasietiden! Varje dag har vi skitkul och vi gör en massa roliga saker i skolan och jag lär mig enormt mycket. Och fritiden är helt underbar. Jag trivs att gå runt på gatorna medan solen lyser på mig och det dunkar musik i lurarna.

Efter skolan gick jag och jobbade i tre timmar och det gick jättebra och var kul. Även om det var rätt stressigt där en stund. Och sedan hem och äta mat, sedan dess har jag bara tagit det lugnt. Jag orkar faktiskt inte räkna matte eller besvara historiafrågor. Jag tänker lämna historian till lovet och bara ta det lugnt nu! Ska snart sova också, är dödligt trött! Hoppas vi klämmer in dans imorgon också.

Inga kommentarer: