onsdag, oktober 1

Bra besked

Idag har varit en bra dag. Trots att jag varit lite seg och haft ont här&där. Vi har haft historia mest hela tiden och jag trodde att jag tappat bort en massa historiapapper, men det visade sig att de hade legat hemma hela tiden och jag var säker på att jag hade haft dem på en förmiddagslektion. När jag kom hem hade jag fått ett jätteroligt brev. 12 oktober börjar jag med orientalisk dans här i stan. Som jag ser fram emot det, det är inte tribal, men det är bättre än ingenting och jag får pröva på något nytt och utvecklas som dansare. Läraren verkade dessutom väldigt bra, så detta ska bli kul! Sedan tog jag bussen till Skövde en snabbis och gjorde ett snabbt besök. Var hemma halvsex igen och tog en tur ner till busshållsplatsen här i närheten och upptäckte att segbussen kan jag kliva på där. Vilket jag tänker börja göra, samt hoppa av där.
Och ja, i korthet har det varit en glad dag. Fast nu känner jag mig lite seg och letar fakta om belgiska kongo runt 1880-1909 ungefär.
Jag känner inte för att plugga mer just nu. Men det är bara att bita ihop, snart är det helg ändå. Det är skönt. Jag ska åka till den stora staden Göteborg på lördagen. Är det tänkt i alla fall.

Bäst att ägna mig åt pluggandet =/

Inga kommentarer: