lördag, oktober 18

Tårar av blod

Ibland är det livsfarligt med vänner och ett socialt liv. Jag hade tänkt sitta hemma och plugga tills mina stackars ögon blödde av tårar. Men sedan fick jag ett sms där någon ville träffa mig i Skövde och jag smälte direkt och sa såklart ja. Särskilt som det var ett tag sedan vi sågs nu. Så lättpåverkad är alltså jag, vilket aldrig hade hänt om jag inte hade kompisar och ett fungerande socialt liv.
Och nu lär ju alla tro att jag är oansvarig och skiter totalt i att plugga idag. Jag kan meddela omvärlden om att jag har räknat några mattetal och jag tror inte att jag ligger efter faktiskt. Och jag har läst ut engelskaboken och sparade några uppgifter att göra på måndagens lektion.
Så senare idag eller imorgon tänker jag läsa historia. Första världskriget, samt börja på ryska revolutionen. Svara klart på frågor och läsa kapitlena i boken. Allt för att ligga ett steg före läraren som han råder oss att göra.

Det är High School Musical Marathon senare idag. Jag skulle åtminstone vilja se andra filmen för den funkar nämligen inte på min dator och den är mysig =) Men vi får se om det blir som jag önskar.

Inga kommentarer: