onsdag, oktober 22

"Nej, det var väl imorgon?"

I förra inlägget blev det fel. Det ska vara tvärtom, att den svenska humoreliten är helt oslagbar. Ta bort inte framför helt. Så, nu var det problemet återställt.

Idag har det hänt lite smålustiga grejer. Det började med ett konstigt ljud på spanskalektionen, det lät som att en mobil ringde och jag tänkte "vilken ful signal" (nej, jag är inte den rätta att döma signaler, men gör det ändå). Och läraren ser lite fundersam ut.
En kille ur tvåan/trean någonting tar fram en liten lila-vita kanin och bara:
"Jag svär, det är den här".
Ah, det görs inte rättvisa genom en futtig text kan jag lova.

Den andra händelsen var när jag gick igenom min kalender och glömt att flytta fikan med F tills imorgon. Paniken vällde upp inom mig. Jag skyndade mig att samla mina saker och flyga bort till bussen, den skulle gå inom knappt sju minuter. Bråttom, bråttom. Sätter mig på bussen och knappar iväg ett sms. Och får till svar "nej, det var väl imorgon?". Bussen börjar rulla, telefonen ringer, jag skrattar och kliver av vid skolan. Och får gå i blåsten hem igen.

Undra sa flundra, var är sambon tro?

Inga kommentarer: