söndag, oktober 19

Gud var ett geni

Gud var ett geni som uppfann söndagen. Idag har varit en väldigt osocial söndag, men sådär härligt slapp som bara söndagar kan vara. Söndagar då man inte har något viktigt för sig och liksom bara tar det lugnt. Jag har skrivit rent alla frågorna på första världskriget, jag har läst igenom sidorna i boken om ryska revolutionen, jag har läst igenom spanskaglosor och jag har räknat lite matte.
Dessutom har jag lagt tillbaka sambons träningsmatta under sängen, lagt in alla dvdfilmerna i hyllan och dammsugit hela lägenheten (lite slarvigt i sovrummet dock), tömt dammsugaren grundligt och rengjort filtret och plockat upp tappade blomblad och dammat i vardagsrummet.

Det är så skönt att bara ta det lugnt hemma. Inte stressa utan verkligen bara koppla av. Och senare ska jag och sambon hämta Fs tavlor och ännu senare blir det orientalisk dans. Det ser jag fram emot. Jag tänkte kliva i säng ganska tidigt också, fast först ska jag kika på parlamentet. Hoppas att Johan Glans är med, allas vår hjälte. =)

Inga kommentarer: