onsdag, oktober 8

En olycka kommer sällan ensam

Varför händer alltid allting på samma gång för? En olycka kommer sällan ensam och det stämmer verkligen. De här dagarna har det hänt en massa olyckor och händelser som inte är alltför trevliga.
Varför har såna här incidenter en förmåga att dyka upp samtidigt? Fast man kan ju fundera över hur man helst vill ha det. Många olyckor på samma gång eller små olyckor nästintill varje dag?
Jag kan i alla fall säga att nu räcker det för den här gången.

--------------------------------------
Nu är veckans två prov avklarade i alla fall. Datakunskap och Antiken. Hyfsat bra har det nog gått i alla fall. Idag på historian fick vi se en jättebra utställning om femtiotalet och en liten show eller vad man nu vill kalla det. Med en kille som sjöng gudomligt bra och en annan som spelade och en dam som verkligen fick, mig i alla fall, att lyssna.
Igår köpte jag och sambon nya skor, jättemysiga stövlar köpte jag med gosigt foder och så impregnerade vi alla våra syntetskor igår också. Nu måste jag bara lämna in ett par andra skor till klackning. Sedan är jag definitivt redo för mysiga höstpromenader.
Hmm? Några mer nyheter som jag inte berättat om ännu?
Nej, detta täcker nog det mesta för stunden i alla fall. Nu ska jag slappa vidare här i den röda soffan och förmodligen läsa vidare i Nights of rain and stars.

Inga kommentarer: