onsdag, oktober 8

Mysig middag

Jag bakade frallor idag. Första omgången blev nog inte så bra, de var nog inne för kort tid. Den andra omgången hoppas jag blev bra. Det återstår dock att se. Men det är bara att tugga och svälja. Russin och solrosfrön förgyller ju smaken i alla fall. =)
Nu sitter jag och väntar på mat, ugnsstekt falukorv. Hoppas att det inte blir som sist sambon lagade det. En dag då hon var extremt hungrig (det är hon idag också), plus att vi hade ont om tid då vi skulle bort och hämta en nyckel. Det är möjligt att jag nämnt denna incidenten tidigare. I alla fall så fick inte korven vara inne tillräckligt länge, så den blev halvljummen, knappt det ens. Då var det minsann ingen barnlek att mosa i sig de där korvskivorna, det kan ni ta och skriva upp! Men varför anta att det blir likadant idag igen?
I alla fall, mat är gott! Så är det med det.

Något jag verkligen vill ha just nu är Kvarteret Skatans dvdbox som innehåller både 1&2&3. Är det för mycket begärt? Allvarligt talat, finns det något som är klockrenare än dem? Om det är någon som missat dem, så befaller jag dessa stackars, kulturfattiga människor att besöka länken här nedanför. Ni kommer kanske bli ledsen när ni inser vad ni har levt utan så länge, men sedan kommer era liv aldrig mer att bli de samma. För ni kommer då att vara upplysta människor och ni kommer att fnysa åt alla B-program som försöker få några mesiga proppar att skratta hest.

http://www.youtube.com/watch?v=j9WZzLyxS1o

Som Frida skulle ha sagt:
Jag är nästan avundsjuk på er som har detta roliga kvar.

ps. ni bör inte titta på detta klipp om ni nyss ätit eller ska äta inom en snar framtid =)

Inga kommentarer: