torsdag, oktober 23

Where is the fucking key?

Ännu en dag är här. Och dagen började med att min syster sprang runt i lägenheten och tjöt efter sin nyckel och ville låna min. Hmm? Det blir många problem det.
För anta att hon får låna min nyckel, då kan inte jag låsa efter mig så då behöver hon den inte. Och sedan skulle hon säkert låsa efter sig när hon sticker till ett möte runt två och då skulle ju inte jag komma in sedan när jag kommer hem, förutsatt att hon inte är hemma före mig.
Om hon inte får låna min nyckel så måste jag ändå låta dörren vara olåst, vilket gör att vilka galningar som helst (som kan portkoden) kan ta sig in och ta en fika hemma hos oss. Fast bara så att ni vet har vi inget att fika på. Vilket säkert skulle leda till att de vandaliserar hela lägenheten.
Ja, några fler slutsatser på hur det kunde ha gått? Nej, inte för stunden. Fantasin är inte på topp. Till sist skrek jag åt henne att hon fick ta min nyckel då, (jag ville ju helst sova). Men då såg jag hennes nyckel hänga på en krok i hallen, och hon stod precis framför den. Fruntimmer ;) Så nu behöver inte dörren vara olåst och ingen kommer att vandalisera lägenheten och jag blir inte utelåst. Bra va?

Inga kommentarer: