fredag, oktober 31

På en ny väg

Jag har bestämt mig. Jag kom till ett vägskäl och jag valde en väg där. Det är något som jag dock gått och tänkt på länge, men inte riktigt tagit mig mod till att göra. I och för sig har jag inte genomfört det hela än. Jag är bara i början på vägen än och det är en bit kvar tills jag är framme vid det så kallade slutmålet.
Och nu sitter det säkert små nissar som hoppar högt av nyfikenhet. Vad i fridens namn är det hon babblar om? Vad är det för beslut hon fattat? Vadå vägskäl? Vilken väg har hon börjat gå på?

Okej, håll i er nu! Speciellt i hatten.


Jag ska köpa en ny telefon!

Visst är det fantastiskt? Det ska inte vara någon värstingtelefon, det kan jag försäkra er om. Mitt krav är väl egentligen att den ska vara lite modernare än min nuvarande telefon, ett krav som lätt blir uppfyllt. Och den ska icke vara för dyr, men lite finesser ska ju finnas.
Helst en Nokia. Jag började mitt mobilliv med en Siemes (som hade jätteroliga spel), men sedan dess har det varit Nokia och jag har alltid hyst ett förakt till Sony Ericson-mobiler. Jag kan erkänna det.
Men ibland måste man rucka på sina principer och inte ta alltför hård ställning emot saker. Så vem vet, kanske ska jag låta mitt liv bli revolutionerat av en Ericson-telefon? Det tål att tänkas på.

Inga kommentarer: