tisdag, oktober 13

KSS

Såhär är alltså läget. Igår ringde jag mor min, jag hade magont i nedre delen. Hon sa "ring sjukvårdsupplysningen". Det gjorde jag, fick prata med en jättetrevlig tant, väldigt mysig. Hon tyckte att jag skulle avvakta, eftersom smärtan inte var outhärdlig trots att jag haft ont hela dagen. Så vi la på, sedan ringer det några minuter senare. Då ringer hon upp och tycker att jag ska åka in till akuten på KSS. Så jag ringer farmor, farmor kommer hit, klämmer på magen och sedan åkte vi. Vi fick vänta ungefär 45 min, sedan in och så klämde de på magen och tog blodprov och jag hade ingen bedövning, men det gick jättebra ändå!

Sedan fick vi vänta igen, tror vi väntade från kvart i tolv då fram till tio över 3. Då fick vi träffa en läkare som klämde och ställde en massa frågor. De vill ha mig kvar över natten för observation. Eftersom jag ännu inte är 18 lägger de mig på barnavdelningen. Farmor stannar kvar, runt halvfem kanske vi lyckas somna. De körde mig föresten i en rullstol till avdelningen och jag fick dropp för första gången i mitt liv. Innan vi fick sova tog de lite mer blodprover.

På morgonen tog de nya blodprover och en kirurg var inne och klämde på magen. Farmor var hemma och åt lite och duscha och firade sin födelsedag med lite lunch med farfar. Jag sov hela tiden hon var borta. Fick slutligen äta en yoghurt och runt femtiden fick jag äta lite riktig mat. Sedan beslutade vi gemensamt att jag fick åka hem och så avvaktar vi, blir det värre får jag komma tillbaka. Men jag har enbart planer på att vara helt smärtfri imorgonbitti =)
Farmor var en ängel som var med mig nästan hela tiden <3

Inga kommentarer: