söndag, oktober 4

Oktoberfesten 09

Hastigt och lustigt bestämdes det igår att jag skulle med ut på Oktoberfesten. Så jag slängde på mig lite kläder, blev sminkad och tillfixad av S och sedan drog vi ut efter ett tappert försök att få med KS, men han valde att vara tråkig hemma istället.
Vi kom dit, kom in och hängde in våra saker i garderoben och sedan checka vi läget. FC köpte en drink, den smakade bra, men var enligt hennes omdöme alldeles för enkel att göra. Vi strosa omkring lite, dansa lite och kom till slutsatsen att skarabor dansar inte, de knuffas. Vi gick och satte oss igen och då kom en äcklig kille fram och lekte tio frågor. Han hade dålig andedräkt. När S öl var uppdrucken så drog vi därifrån med ursäkten "vi ska dansa". Det kanske vi gjorde också. Eller så var det då vi gick till baren vid "öltältet". Där kom det fram en annan snubbe och fråga vad vi ville ha att dricka. "Champagne" säger FC utan att tveka. Ändrades till cider som slutligen blev vin. FC tjuvkika på kvittot och skrattade gott åt 230 alternativt 280, jag minns ej.
Satt och prata lite, sedan kom en gammal vän till familjen och prata lite. Jag gav bort mitt vinglas till två killar som satte sig bredvid oss.
FC och jag satt och kommenterade folks kläder och sedan gick vi och dansa medan S var kvar vid baren...

När vi skulle hämta ut våra saker ur garderoben blev det kaos. Alla knuffades och skulle fram. Så jäkla korkat, tänk om alla bara hade ställt sig i ett led. Jag och FC gick ut ur knuffandet och väntade lite, men sedan blev det bara ännu värre när vi gick tillbaka. En ordningsvakt kom med en bänk och bildade en någorlunda vettig kö. Vi fick tillslut våra saker och sedan gick vi därifrån. Ute hittade vi dock inte S, så vi gick runt i hela centrum, ringde och letade. Till slut ringde hon, hon stod precis utanför vid korvmojen. Så vi traskade tillbaka och hämta henne och sedan gick vi hem och käka potatisgratäng och kassler, det smakade gott och sen hoppa vi i säng.

Det var dock en kul kväll, som FC och S säger, vi kommer nog att ha riktigt kul nästa år när jag också fyllt 18. =)

Nu ska världens ofräschaste tjej hoppa in i duschen och sedan käka lite och plugga lite mer innan det är dags för dans.

Inga kommentarer: