söndag, oktober 4

Klart som korvspad

"förlåt.. hoppas jag inte sårat dig."
Välkommen till verkligheten! Det är väl klart att du har sårat mig. Hur kan du tro att du inte sårat mig?


I alla fall, har en tanke om framtiden, efter gymnasiet, den tiden kommer ju att komma. Och jag vet ju att det inte finns någon direkt framtid i Skara för min del, om jag inte vill jobba på McDonalds resten av livet och så är det inte planerat. Antingen sticker jag till Göteborg och pluggar eller jobbar eller kanske längre söderut, Malmö? Why not? Eller så jobbar jag kvar här ett år efter studenten eller så flyttar jag tillbaka till Norrland, bor hos mamma och pappa ett år och pluggar på distans eller jobbar och övningskör, tar körkort och flyttar sedan till en annan del av Sverige. Att flytta är självklart och att plugga är också självklart. Just nu känns journalistik eller literaturvetenskap lockande. Vad det kommer att bli? Det får framtiden avgöra.

Nu ska jag göra ett andra försök till att sova, det första misslyckades. Big time!

Inga kommentarer: