onsdag, september 16

"things"

Onsdag morgon. Det har ljusnat ute nu, men när jag klev upp för att duscha var det mörkt ute. Idag blir det en kort dag i skolan, ack så skönt. Men håltimman ska vi fylla med marknadsföringssnack och efter skolan blir det förhoppningsvis extraarbete med arbetsmiljöfrågor. Inte för att jag brinner för det, men saker som man måste få gjorda är bäst att få gjorda. Annars finns det en risk att de glöms bort, man kan inte gå runt och bära på vilken skit som helst. Minneskapaciteten är inte obegränsad.

Igår åt vi underbar middag hemma. Den är verkligen värd att nämnas. Som sagt, jag är en brud som gillar korv. Varmkorv, grillkorv, tjock korv, falukorv, lunchkorv m.m. Jag gillar nästan all korv förutom konstiga korvar med läskiga kryddor.
Men igår åt vi inte korv. Vi åt köttfärs"grejer", avlånga, ovala köttfärs"grejer". De var smaksatta med lime, ingefära och persilja och smakade fräscht. Riktigt gott! Ihop med klyftpotatis, de andra åt Tzatsiki också (jag vet inte hur det stavas och blev det fel så vill jag helst inte höra det). Som sagt, ni alla kan ju förstå vilken läcker middag vi åt igår. Om efterrätten har jag bara en sak att säga, ett ord som jag tycker förklarar allt. TÅRTA!

Inga kommentarer: