lördag, september 26

Slibbiga slemmiga äckel

Igår gick vi ut. Skulle kunna skriva massor om hela kvällen, händelser m.m. Men tänker dock ta upp en sak som alltid stör mig när vi går ut. Jag går ut för att dansa med mina kompisar, framför allt tjejkompisar och bara ha jäkligt kul.
Varje gång något slibbigt och slemmigt äckel kommer fram så irriterar det mig. Bara för att man står och dansar på ett dansgolv och rör sig till musiken betyder det inte att det är okej att killarna kommer fram och trycker sig mot en bakifrån och börjar dra en till sig. Som jag och JT prata om, det kan väl vara okej i vissa fall, ifall killen åtminstone är någon man hade tittat på självmant. Men de flesta killarna är ju korkade idioter som har alkohol i kroppen och är korta och taniga. Man blir liksom mörkrädd när man ser dem för första tanken är "vad gör min kompis lillebror ute?" tills man fattar att de är i ungefär samma ålder som en själv.

Det är ju tjejen som ska ha kontroll på dansgolvet, det är hon som ska bestämma vem hon vill dansa med.
Vi hade inte varit där länge förrän en kille tog tag i mig och försökte dra mig intill sig, jag kikade inte så noga på honom utan gled bara vidare och kikade i smyg hur hans kompisar skratta lite åt honom. Den andra killen som kom bakifrån fick lite hårdare bud. Jag vände mig om och sa klart och tydligt "NEJ TACK!". Kanske inte det roligaste, finns betydligt roligare fraser. Men jag blir så trött på dem!

Och när man är ute på såna där ställen och ser alla små killar, och alla är ju inte jätteunga så undrar man bara vad som hänt med utvecklingen. Nästan alla killar är små och taniga. Knappt en enda tillstymmelse till man. Vart är världen på väg? Var är alla män?

Trist också med alla människor som står och hånglar på dansgolvet. Fattar de inte att de förstör stämningen totalt?

Inga kommentarer: