söndag, september 6

Och så var det ju plugg också

Innan jag gick på helg så hade jag en förhoppning om att jag skulle plugga som en galning. Den förhoppningen sprack rätt tidigt. I fredags jobbade jag fram till 21 och efter det hann jag nästintill bara hem och byta om och göra ett snabbt telefonsamtal innan FK (numera FC) och R kom, vi åkte bil, åt lite lätt på McD och förföljde en häftig bil. Somnade vid 3 den natten och på lördagen strosade jag och FC runt i stan hela förmiddagen, vi var på museumet, åt päron i fornbyn, kikade i Second Hand-affären och var på upplevelsestund i kyrkan. Sedan lagade vi jättegod mat, vi köpte varm grillad kyckling, potatissallad och honungsmelon med smarrig efterrätt, vi tittade på Anne på Grönkulla och sedan när hon drog så hoppade jag in i duschen för att sedan göra mig i ordning direkt för att umgås med EB och CS. Blev där till sent så när jag kom gick jag och la mig på en gång.
Idag hade jag tänkt plugga hela dagen nu när lördagen sprack. Men icke då! Tio i tio ringde jobbet och fråga om jag kunde jobba 11-15. Grejen med mig är att jag känner mig själv rätt bra och visste ju att jag aldrig skulle kunna plugga en hel dag, så jag tacka ja. När jag kom diska jag, slängde sopor och laga lite mat och så har jag faktiskt lyckats plugga lite. Men det här med att plugga är faktiskt knepigare än vad man tror.

Inga kommentarer: