torsdag, september 3

Please don't leave me

När man är väldigt mån om att inte såra andra, då tror jag att det är rätt lätt att man gör större skada än vad man hade gjort ifall man bara var ärlig. Inte alltid kanske, det finns ju alltid undantag. Men jag undrar ändå inte ifall sanningen är bäst i de flesta fallen? Oavsett ifall folk blir ledsna. Men är det inte bättre att bli ledsen av sanningen än lycklig av en lögn? Eller att få sanningen uppdelad i bitar och bli lite ledsen i taget istället för att få allting som en fet smäll i ansiktet, vara rejält deprimerad ett tag för att sedan ta sig själv i kragen och bli glad igen.


Idag har jag tjänat tjugo kronor, jag lämnade tillbaka en sak jag köpt på H&M och den dagen jag köpte den så var det 10% rabatt, men jag fick tillbaka fullt pris. Det måste ha varit en miss i kassan, men jag klagar icke =)

Pink - utdrag från Please don't leave me
I can be so mean when I wanna be
I am capable of really anything
I can cut you into pieces
When my heart is....broken
Da da da-da da

Please don't leave me
Please don't leave me
I always say how I don't need you
But it's always gonna come right back to this
Please, don't leave me

How did I become so obnoxious?
What is it with you that makes me act like this?
I've never been this nasty

Can't you tell that this is all just a contest?
The one that wins will be the one that hits the hardest
But baby I don't mean it
I mean it, I promise

Inga kommentarer: