onsdag, februari 17

Snyggare på TV

Sitter nu här i soffan med fötterna på soffbordet och vilar mina stackars fötter. Ikväll har vi firat Syrran som fyller 20 i helgen och jag har sprungit runt i 10-centimetersklackar. Läckert!
Riktigt lyckad kväll/eftermiddag. Började hemma hos oss i lägenheten. Vi gjorde oss iordning och sen åkte vi till Skövde. Började med att köpa 18-årspresent till C. Sedan drog vi till Riviera i Skövde. Jättefräsch restaurang. Jag skulle ta ceasarsallad med grillad kycklingfilé. När jag ska beställa (minus paprika och sås, plus ananas), säger kyparen "du vill alltså ha kycklingsallad och inte ceasarsallad". "Öh, nja, det vet jag inte. Eller vad är skillnaden?". Något i den stilen, förmodligen mera korkat, klämde jag fram. Fick då veta att det är såsen som gör ceasarsalladen.
I alla fall, fick in ett stort berg med kycklingsallad, riktigt fräscht och gott. Lite jobbigt att pilla bort all rödlök som tydligen ingick.
E åt örtmarinerade oxfiléspett med råstekt potatis, skitgoda spett! S åt gorgonzolafylld fläskfilé med pommes frites. Pommes fritesen var helt underbara, bland de godaste jag har ätit i alla fall. FC åt pasta Riviera, jag tror det var den hon tog. Det var i alla fall pasta med grönsaker, rödvin, grädde och oxfilé.
Efterrätt på det också såklart. Jag åt vaniljglass med mixade hallon, S åt vaniljglass med varm hjortronsylt och de andra två åt blåbärspaj med vaniljsås.

Sedan gick vi och såg på Magnus Betnér. Jag orkar inte kommentera det nu så ingående. Vissa grejer va jättebra och klockrena, andra lite tråkigare. Kändes som att många skrattade bara för att det SKA vara roligt. Men det var en suverän kväll.

Efteråt så stod det kvar två öppnade ramlösa-flaskor på ett bord på scenen som han inte druckit upp. Då kliver en kille upp på scenen och tar en av dem. Jag frågar i låtsasargt tonläge:
"Vad håller du på med?"
"Förlåt, är du törstig?" Svarar han och gör en antydan till att ge mig flaskan.
"Haha, nej, jag skoja" =)

Natti!

Ps. Magnus Betnér är snyggare på TV.

Inga kommentarer: