lördag, februari 27

Sjuk

I veckan har jag varit sjuk. Min kropp har varit helt slut. Ingen ork till något förutom att sätta in en ny film i dvd:n. Men idag så vaknade jag upp och energin börjar komma tillbaka. Jag plockade i ordning på köksbordet, rengjorde spisen och plockade lite i min del av sovrummet. Skönt att va på bättringsvägen.
Jag hade någon slags influensa. I tisdagskväll fick jag feber och en massa rysningar och låg med tre lager kläder på mig under två täcken. Vid halvtolv-tiden skulle jag gå upp och dricka lite vatten. Ute i köket fick jag sätta handen för munnen och rusa mot toaletten. Jag kom bara till hallen och där spydde jag. Det forsa ur, och sen forsa det lite mer. Febern åkte upp och jag låg och sov i omgångar dagen därpå. Det var nog det enda jag gjorde. Och drack vatten och åt lite glass. På torsdagen titta jag nästan bara på film och åt lite mer. Igår titta jag också mycket på film och teve och åt mer. Idag känner jag mig frisk. Fast jag hade nog uppåt 40 graders feber där ett tag.

Men med tanke på att jag inte spytt sen jag var 5,6 år, så var det nog på tiden. Sen har jag alltid haft någon slags romantisk syn på det här med feber, att det är skönt och lite småmysigt att befinna sig i feberstadiet. Jag tar nog tillbaka den synen.

Inga kommentarer: