lördag, februari 27

Räddaren i nöden

Lite halvt desperat försökte jag rädda våra stackars krukväxter och dränkte dem alla i vatten. Hoppas någon överlever. Krukväxterna är inte mitt ansvar. Jag hatar blommor i alla dess former, så vida de inte lever fritt ute i naturen. Där tycker jag att de hör hemma och är väldigt fina. Men jag anser inte att de hör hemma i en lägenhet, framför allt inte min lägenhet. Eller min och min, men en lägenhet som jag bor i åtminstone. Men mina trogna följeslagare (läs systrar) har slarvat med sina sysslor. Det vill säga att hålla dem vid liv. Jag tröttnade på att se lessna blommor. Ska vi nu ha blommor kan de väl åtminstone se fina ut. Så jag hällde ut en ansenlig mängd vatten på dem.

Jag har även möblerat om i vår bokhylla. Den är rätt rymlig egentligen, men vi hade ställt upp allt på ett himla osmart sätt. Så nu har jag gjort om där och då rymdes jag med våra böcker OCH alla filmer och cd-skivor. Filmerna står dessutom i bokstavsordning nu och det gör även cd-skivorn. Så nu vet man precis var filmen man vill ha står. Väldigt praktiskt!
Det bästa med att jag rensade hyllan var att jag hittade den andra cd-skivan med Michael Bolton. Det är väl en härlig man! Jag är väldigt förtjust i hans musik. Den är så skön och härlig och passar precis när som helst. Framför allt tycker jag att det är väldigt bra vårmusik och sommarmusik. Men jag kan lika gärna tänka mig att sätta på hans cd-skiva mitt i kalla vintern. Så just nu lyssnar jag på hans svängiga låtar och strålande röst. Innan jag tar itu med nästa projekt, plocka undan strykbrädan.

Inga kommentarer: