onsdag, februari 10

Apelsinjuice

Idag när jag kom hem ifrån dansen så bestämde jag mig för att pressa en apelsin. Lite hemmapressad apelsinjuice kan väl vara gott, när kroppen är slutkörd? Det var i alla fall så jag tänkte. Jag har aldrig pressat en apelsin innan, men tänkte något i stil med "hur svårt kan det va?".
Så jag delade en apelsin på mitten och tog fram juicepressen. Och började skruva apelsinen mot toppen. Det gick inte så strålande. Syrran säger till mig "du får ju ta i". Hon tar ifrån mig apelsinen och pressen och skruvar några varv, det kommer mycket ur apelsinen. Jag fattar tekniken, eller jag fattar att det ska va så som hon gör det. Jag får tillbaka pressen och apelsinen. Det är bara det att jag har inte samma känsla som hon. Det går inte lika bra för mig. Dessutom slutar det med att jag får ont i båda handlederna. (Värken har kommit tillbaka i båda handlederna dessutom, great, det var innan den här juice-historien)
Slutade i alla fall att jag fick ett litet glas apelsinjuice med lite fruktkött till slut. Det var väldigt gott, men det kommer nog att dröja sisådär tjugo år till nästa gång jag pressar juice hemma.

Dagens danspass gick i alla fall toppen! Tjejerna är så himla härliga! De ger en alltid en massa energi.

Inga kommentarer: