lördag, oktober 13

Tårar i ögonen

Hela dan har jag väntat på att Svensson Svensson ska börja. Men sedan talade min "snälla" syster om att det inte går idag. För det är Räddabarnengalan. Eller nått sånt. Vilket jag borde titta på som gör ett grupparbete om fattigdom och svält.
I alla fall. Livet går vidare. Såklart det gör. Men lite trist. Älskar det programmet och jag har pluggat ganska mycket idag. Fast egentligen inte tillräckligt. Men ändå mycket. Hade behövt lite Svensson Svensson.

Förut hittade jag en låt med några som heter Little Big Town och låten heter Don't waste my time. En låt som jag verkligen är svag för är Marios Let me love you. Jag är också ett stort fan till hans How do I breathe. Två väldigt fina låtar, föreslår en tripp till Youtube om man inte hört någon av dessa. För i såna fall är det verkligen på tiden. Sedan är ju Neyo ett hett tips som alltid. Sköna melodier och sockersöta texter. Det kan aldrig gå fel.

I veckan ska vi ha två danslektioner i skolan. Vilket jag verkligen ser fram emot. Det är riktigt kul faktiskt. Och jag hoppas att dessa två blir lika roliga som den vi hade i veckan.

Skamligt att Patrizia åkte ur Idol, det borde varit Sam. Jag var helt säker på att det skulle bli han när de två stod där. Fast ändå borde jag inte bli förvånad när hennes namn sa. Svenskar har en dålig förmåga att alltid rösta ur de bästa ur Idol. Svenskar gör ofta det man inte vill att de ska göra ;) Som rösta på Sam. Förra året åkte ju Danny ut alldeles för tidigt. Han borde kommit tvåa eller etta. Som sagt, skäms!

Sitter och skriver med F på msn. Om en hel del intressanta saker. Bland annat hennes framtida karriär som poet.
"Det är som om att när du pratar om han så liksom ser dina ögon ut att tindra av förälskelse." Men jag är kompis med F ändå. Det är jag verkligen.

Idag har jag hyrt Save the last dance 1 & 2, Dreamgirls och Tuck Everlasting på Lovefilm. Ser fram emot en skön kväll med lite tjejkompisar framöver.
På fredag ska jag in till stan, vi ska vara i S:s lägenhet och ha tjejkväll. Med B, H och kanske K också. Det ser jag också fram emot, det blir något helmysigt. Kan inte tänka mig ett annat resultat.

Jag tuggar på tuggummi, vill borsta mina tänder. Imorgon blir det mera plugg. Men jag ska nog gå ner till mamma snart istället. Känner mig taskig när jag sitter här. Så ska gå ner och vara den perfekta lilla dottern. Den enda som stannade kvar i hemmet :) Efter att de elaka systrarna gett sig av för att tjäna snuskigt med pengar, aldrig mer höra av sig och lämna sin stackars moder ensam på ålderns höst.

Ciao!

Inga kommentarer: