torsdag, oktober 4

Till mina kära systrar

En film som jag gjorde idag om mina två systrar. Enjoy! <3
Hoppas att mina systrar förstår hur mycket jag älskar dem. Önskar att de vore här just nu. Men det går ju inte. Jag får nöja mig med att titta på kort och tänka tillbaka på alla underbara stunder vi haft ihop. Det finns tusentals, ja, miljontals såna stunder.
Jag är faktiskt nöjd med filmen, men den kunde blivit ännu bättre om jag haft mer tid på mig, säkerligen. Hoppas de blir glada när de kikar på den i alla fall.

Skolkorten kom idag också. Jag trodde att det skulle dröja längre. Men vid närmare eftertanke kom jag på att det var ju skolkatalogen som skulle komma till höstlovet inte skolkorten. Så nu var det mysteriet löst. I alla fall, riktigt kul att se korten. Jag är nöjd med gruppkortet, inte så värst med det enskilda, jag är väldigt röd i ansiktet och håret ser lite fult ut. Men man kan inte få allt. Jag blir bra på antingen gruppkortet eller det enskilda. Men aldrig på både och.
Sedan tog jag ju kompiskort med Ida och Victoria också vilket också kom idag. Och det var riktigt sött! Jag är så himla glad över att vi gjorde det :) Det kommer att bli kul att ha på väggen sedan när man flyttat och inte får se dem varenda dag i skolan.

Skolan ja. Imorgon ska jag dit =/ Jag känner mig mycket piggare och sådär så det ska nog gå bra. Har franskaprov och kemiprov. Usch ;S Men på kemin har jag pluggat lite i alla fall. Ska läsa klart resten senare. Tänkte även kika på High School Musical för imorgon så visar ju Disney Channel tvåan och den tänker jag då rakt inte missa!
I helgen måste jag nog plugga en massa matte också. Inte så kul, men mammas peptalk har verkligen peppat mig. Jag måste plugga så att jag kommer härifrån. Måste även skriva klart sista läsloggen, men det gör jag också i helgen. Så det får bli en pluggig helg. Med sköna kvällar. Om jag pluggar flitigt på dagen, mamma får piska mig annars, så kan jag njuta på kvällarna. Det låter ju helt enkelt toppen tycker jag. Jag måste ha bra betyg för jag måste härifrån. Antingen Stockholm eller Göteborg. Vi får se vad det blir, men jag tror att båda två blir jättebra.
Ska ju till syon imorgon om jag inte minns fel så ska be att hon kollar upp skolorna åt mig för att se om jag kan söka dit och att de är någonting att ha. Men jag tror att jag kan söka till dem som jag har siktet inställt på.
Det känns inte som att jag kommer komma in på danslinjerna, men då blir det kanske vanlig samhällslinje i Göteborg om jag har tur. Men kvar här, nej, det tänker jag då rakt inte vara. Jag känner mig så laddad för att ge mig ut i Sverige på en alldeles egen resa, ta hand om mig själv, få nya vänner, skapa en egen tillvaro här i livet där jag verkligen ordnar allt själv. Där man inte kommer hem och får lagad mat som någon annan köpt hem. Utan man kommer hem till en mysig etta, klart att jag ska bo mysigt eller göra det mysigt, jag ska tapetsera väggarna med kort jag älskar och kanske måla om? Jag vill gärna ha det lite gult och varmt. I alla fall, man kommer hem till sin etta med en kasse mat och får själv tillaga något att äta. Fast jag lär slarva mycket med maten. Jag är inte så duktig på att laga mat. Hmm, mycket stripes kanske och mackor. Såna där majsbröd som smakar så ljuvligt. För vanlig pasta och nudlar går ju bort p.g.a att jag inte får äta produkter som innehåller gluten. Just my luck!

Jag får inte dansa ikväll heller. Men på ett sätt är det bra, då kan jag samla krafter och plugga kemi inför imorgon. Ska se på Dawson's Creek om en timma. Det är fjärde avsnittet idag. Jag började titta igår och det är en riktigt charmig serie. Det syns på den att den är väldigt gammal, snart tio år sedan den gjordes. Den är från 98. Katie Holms är riktigt söt, men det är förstås överflödigt att säga.

Inga kommentarer: