söndag, oktober 7

En kall blodpump


En väldigt slapp dag lider nu mot sitt slut. Jag har inte pysslat med mycket alls. Ett fantastiskt telefonsamtal ökade självförtroendet. K satt och fyllde mig med härliga ord som hon och C sagt. Sötnosar! Det var väldigt kul att höra.
J skickade sms sen och det blev jag väldigt glad för. Det är alltid kul när man får spontana sms med söta ord. Det värmer i ens annars så kalla blodpump.

Imorgon ska jag dessutom ha godisförbud fram tills höstlovet. Eller ja, fram tills torsdagen innan då det är tänkt att jag och mamma ska åka ner. Om nu allt går enligt planerna, men det hoppas jag verkligen. Jag hoppas också att lönen från igår kommer innan vi åker ner. Alltid bra med lite extra pengar.
Särskilt om vi ska sätta sprätt på dem på Gekås.

Jobbet igår var riktigt kul, om jag inte sagt det. Trots att vi satt framför datorn i sex timmar och slet som djur. Men på något sätt så var det lite småcharmigt. Vi hade lunchbrejk vid halvett och vi började strax efter åtta någon gång.

Imorgon är det skola. Jag vill inte dit, men jag är väl så tvungen. Men det är väl bara att gå dit, göra sitt bästa och sedan gå hem igen. Eller inte gå, åka med bussen. Shit the same. Det ska nog gå bra. Jag får försöka ha lite kul med mina kompisar.
Jag mår illa nu, men ska nog gå ner och ta någon macka innan jag bekantar mig mer med sängen.

Det viktigaste är inte att man lever.
Det är hur man lever.

Inga kommentarer: